دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار
سرخط خبرها

هزینه تعمیر خودرو‌های ایرانی و خارجی چقدر است؟ |  نرخ دستمزد تعمیرکاران خودرو افزایش یافت

  • کد خبر: ۷۵۲۶۹
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
هزینه تعمیر خودرو‌های ایرانی و خارجی چقدر است؟ |  نرخ دستمزد تعمیرکاران خودرو افزایش یافت
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران از افزایش نرخ دستمزد تعمیرکاران خودرو در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا نیک آئین، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در خصوص نرخ جدید تعمیرکاران خودرو، گفت: تعمیرکاران خودرو نرخ مصوب دارند و نرخنامه جدید اول سال به تمام تعمیرکاران ابلاغ شده و آن‌ها باید این نرخنامه را در معرض دید مشتری قرار دهند؛ نرخ تعمیر خودرو از اول سال تغییر کرده است و نرخ جدید را تمام تعمیرکاران دارند.

او بیان کرد: این روز‌ها شرایط کاری تعمیرکاران خودرو به شدت سخت شده است چرا که قطعات یدکی بی کیفیت به شدت در بازار زیاد است و باعث بروز مشکلات جدی در کار تعمیرکاران شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در بازار قطعات خودرو‌های خارجی نیز این مشکل را داریم چرا که قطعات اصل خودرو‌های خارجی به سختی پیدا می‌شود و کار تعمیرکاران را با مشکل مواجه کرده است. قطعات یدکی چه ایرانی، چه خارجی، کیفیت مناسب را ندارند و مشتریان به جای اینکه یکبار برای یک خرابی به تعمیرگاه مراجعه کنند، چندین بار مراجعه می‌کنند.

افزود: اگر تعمیرکاری نرخی بیشتر از حد مجاز از مشتری دریافت کند، آن‌ها باید به اتحادیه شکایت کنند و بازرسان پس از بررسی با آن تعمیرگاه برخورد خواهد کرد.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در خصوص تفاوت نرخ دستمزد تعمیر خودرو‌های ایرانی و خارجی گفت: به دلیل گرانی در نرخ قطعات خودرو‌های خارجی، هزینه تعمیرات آن‌ها نیز بیشتر است. گاهی حتی به دلیل پیچیدگی خودرو‌های خارجی تعمیرکار باید ساعت‌ها بر روی یک خودرو وقت بگذارد به همین دلیل نرخ تعمیر خودرو‌های ایرانی و خارجی متفاوت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سفر‌های تابستانی به دلیل شیوع کرونا لغو شد و تعمیرکاران از تعطیلات تابستانی نیز نتوانستند بهره ببرند، گفت: هر سال در تابستان سفر‌های زیادی صورت می‌گرفت و اکنون با وجود اینکه مسافرت چندانی صورت نگرفته است بنابراین مکانیک‌ها همچنان شاهد کاهش مراجعات هستند.

به گفته نیک‌آیین، واردات قطعات یدکی با سختی صورت می‌گیرد و نظارتی هم بر قطعات موجود در بازار وجود ندارد و بی کیفیتی این قطعات و لوازم باعث شده است که تعمیر یک خودرو به دفعات انجام شود که این موضوع، معضل بزرگی برای تعمیرکاران ایجاد کرده است.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گرانی و بی‌کیفیتی روغن موتور را موثر بر کار تعمیرکاران دانست و گفت: مردم روغن خودروی خود را به دلیل گرانی دیرتر تعویض می‌کنند و این موضوع باعث آسیب به موتور خودرو می‌شود که در نهایت مشتری آن را از چشم تعمیرکننده می‌بیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->